برداشت انبه در شهرستان نیکشهر آغاز شد


برداشت انبه در شهرستان نیکشهر آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انبه از سطح 123 هکتار از باغات این شهرستان آغاز شد.

حبیب رئیسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲۳ هکتار از مجموع ۱۹۷ هکتار باغ‌های انبه نیکشهر بارور و ۷۴ هکتار آن غیربارور که هنوز به باردهی نرسیده است.

وی با بیان اینکه برداشت انبه تا مرداد در نیکشهر ادامه دارد افزود: پیش بینی می‌شود امسال یکهزار و ۲۰۰ تن محصول انبه در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.
مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر بیان کرد: ۱۵ رقم انبه در این شهرستان کشت شده که عمده ارقام آن شامل سندری، لیلیوم,، یگم پالی، چوسا، هیری و لنگرا است که عمدتا برای تهیه ترشی استفاده می شود.
وی ادامه داد: با تولید نهال انبه در شهرستان نیکشهر از سال گذشته تاکنون ۳۵ هکتار باغ جدید انبه در این شهرستان ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان بویژه مناطق جنوبی این استان به سبب شرایط آب و هوایی ظرفیت و توانمندی زیادی در کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات گرمسیری نظیر موز، انبه، گوواوا، چیکو، پاپایا و نارگیل و آنانس دارد که بیشترین سطح زیر کشت این محصولات در شهرستانهای چابهار، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، سرباز، راسک، قصرقند قرار دارد.

هم اینک مجموع اراضی کشاورزی و باغی این استان ۲۲۸ هزار و ۴۵۱ هکتار شامل ۱۳۵ هزار و ۷۴۱ هکتار زراعی و ۹۲ هزار و ۷۱۰ هکتار باغی است.
سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در تولید برخی محصولات کشاورزی در کشور خاص است به طوری که رتبه نخست تولید محصولات خارج از فصل کشور با ۴۲۵ هزار تن از سطح ۱۷ هزار هکتار زمین را دارد و نقش بسزایی در تنظیم بازار و ایجاد درآمد برای کشاورزان ایفا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403